HomeQ&AEssay help

Essay help

0
votes

So i wrote a essay, its noting too fancy just our first essay of my spanish class and I would like to see if it is translated ok. I got a freind to help. Just would like to see what you had to say.

Republica de Costa Rica se encuentra ubicado en Centroamérica entre Panamá y Nicaragua. Los costarricenses viven bajo un Gobierno de la República Democrática. El idioma oficial es el español.

El 15 de septiembre de 1821, Costa Rica obtuvo su independencia de España. Costa Rica tiene una de las más altas tasas de alfabetización en todos los de América Central. Las escuelas primarias y secundarias se encuentran en Costa Rica, en muchas comunidades, los niños pueden empezar en preescolar y asistir a la escuela hasta el grado 11 hasta el momento en que ellos pueden decidir si o no para pasar a la escuela secundaria. No hay costo para asistir a la escuela primaria. La moneda en Costa Rica es el colón. En 2001 había alrededor de 320 colones a cada dólar americano. Esto ha cambiado desde que un nuevo sistema de intercambio de moneda fue introducida en 2006. El ingreso per cápita a partir de 2006 es de $ 5.100. A partir de 2007, el 16% de la población está por debajo del umbral de la pobreza y hay un 5,5% la tasa de desempleo. En los últimos 9 años, el turismo ha ganado más de divisas que los plátanos, café y piña juntos, y estos son Costa Rica, los tres principales "cultivos comerciales". Protegidas y parques nacionales tardar hasta el 25% de Costa Rica de la superficie terrestre, lo que es el mayor porcentaje en todo el mundo. Para un país de sólo alrededor de 19,000 millas cuadradas, hay una gran variedad de paisajes de todo. Costa Rica tiene de todo, desde los desastres naturales; para la vida silvestre; a la baja ríos, valles y altas montañas.

Costa Rica es el segundo país más pequeño en América Central, siendo el más pequeño El Salvador. Independientemente de su tamaño, seguiría siendo un hermoso lugar para visitar.

There is is, have at it.

2347 views
updated OCT 27, 2008
posted by michael2

11 Answers

0
votes

You might be right. I play most things by ear in Spanish because I never actually studied it in school and now that you mentioned it, I was actually going back and forth about whether or not I should use the subjunctive here.

James Santiago said:

LadyDi, I agree with your revisions (I was trying to change Michael's wording as little as possible), except for the use of the subjunctive at the end. I don't think it is warranted here, and the indicative would be better. Aunque+subj is usually "Even if," while aunque+ind is "even though," and the latter seems more appropriate here.What do you think?

>

updated OCT 27, 2008
posted by LadyDi
0
votes

Natasha said:

Esto ha cambiado desde que un nuevo sistema de intercambio de moneda fue introducido en 2006.

Protegidas y parques nacionales tardar hasta el 25% de Costa Rica de la superficie terrestre . . . I don't think you can use "tardar" here; "tardar" refers to taking up time.

Your last sentence sounds funny to me in both English in Spanish (Costa Rica has everything from natural disasters to . . .) -- is that supposed to be a positive thing?

I think here, the verb "ocupar" would be more appropriate.

updated OCT 27, 2008
posted by Eddy
0
votes

LadyDi, I agree with your revisions (I was trying to change Michael's wording as little as possible), except for the use of the subjunctive at the end. I don't think it is warranted here, and the indicative would be better. Aunque+subj is usually "Even if," while aunque+ind is "even though," and the latter seems more appropriate here.

What do you think'

updated OCT 27, 2008
posted by 00bacfba
0
votes

.....La moneda que se usa en Costa Rica es el colón. En el 2001 alrededor de 320 colones equivalía a un dólar americano. Esto ha ido cambiando desde que un nuevo sistema de intercambio de moneda fuera introducido en el 2006. El ingreso per cápita en el 2006 fue $5.100. En el 2007, el 16% de la población estaba por debajo del umbral de la pobreza y había un 5,5% de desempleo. En los últimos nueve años, el turismo ha ganado más divisas que los plátanos, el café y la piña juntos aunque estos provengan de Costa Rica y sean los tres "cultivos comerciales" principales.....

updated OCT 27, 2008
posted by LadyDi
0
votes

Thank you so much! I have two more that i am almost done Translating. If i post them up will you go over them like you did to this one? It would be a great help! If your busy though that is perfectly ok. I dont have to pass them in until wednesday.

James Santiago said:

Republica de Costa Rica se encuentra ubicado en Centroamérica entre Panamá y Nicaragua. Los costarricenses viven bajo un gobierno que consiste en una república democrática. El idioma oficial es el español.El 15 de septiembre de 1821, Costa Rica obtuvo su independencia de España. Costa Rica tiene una de las más altas tasas de alfabetización en todos los países de América Central. Las escuelas primarias y secundarias se encuentran en todo el país, y los niños pueden empezar en preescolar y asistir a la escuela hasta el grado 11, cuando pueden decidir si quieren pasar a la escuela secundaria. El asistir a la escuela primaria es gratis. La moneda en Costa Rica es el colón. En 2001 había unos 320 colones a cada dólar ustadounidense. Esto ha cambiado desde que un nuevo sistema de intercambio de moneda fue introducida en 2006. El ingreso per cápita a partir de 2006 es de $5.100. A partir de 2007, el 16% de la población está por debajo del umbral de la pobreza y la tasa de desempleo se situa en el 5,5%. En los últimos nueve años, el turismo ha ganado más de divisas que los plátanos, café y piña juntos, y estos son los tres principales "cultivos comerciales" de Costa Rica. Parques protegidas y parques nacionales representan hasta el 25% de la superficie terrestre en Costa Rica, el cual es el mayor porcentaje en todo el mundo. Para un país de sólo unas 19.000 millas cuadradas, hay una gran variedad de paisajes a lo largo del país. Costa Rica tiene de todo, desde los desastres naturales; hasta la vida silvestre, a los ríos bajos, valles y altas montañas.Costa Rica es el segundo país más pequeño en América Central (y El Salvador sería el más pequeño). Aparte de su tamaño, seguiría siendo un hermoso lugar para visitar.Those are my corrections. Others may make different ones, or may correct mine.Good job!

>

updated OCT 27, 2008
posted by michael2
0
votes

Republica de Costa Rica se encuentra ubicado en Centroamérica entre Panamá y Nicaragua. Los costarricenses viven bajo un gobierno que consiste en una república democrática. El idioma oficial es el español.

El 15 de septiembre de 1821, Costa Rica obtuvo su independencia de España. Costa Rica tiene una de las más altas tasas de alfabetización en todos los países de América Central. Las escuelas primarias y secundarias se encuentran en todo el país, y los niños pueden empezar en preescolar y asistir a la escuela hasta el grado 11, cuando pueden decidir si quieren pasar a la escuela secundaria. El asistir a la escuela primaria es gratis. La moneda en Costa Rica es el colón. En 2001 había unos 320 colones por cada dólar ustadounidense. Esto ha cambiado desde que un nuevo sistema de intercambio de moneda fue introducida en 2006. El ingreso per cápita a partir de 2006 es de $5.100. A partir de 2007, el 16% de la población está por debajo del umbral de la pobreza y la tasa de desempleo se situa en el 5,5%. En los últimos nueve años, el turismo ha ganado más de divisas que los plátanos, café y piña juntos, y estos son los tres principales "cultivos comerciales" de Costa Rica. Parques protegidas y parques nacionales representan hasta el 25% de la superficie terrestre en Costa Rica, el cual es el mayor porcentaje en todo el mundo. Para un país de sólo unas 19.000 millas cuadradas, hay una gran variedad de paisajes a lo largo del país. Costa Rica tiene de todo, desde los desastres naturales, hasta la vida silvestre, a los ríos bajos, valles y altas montañas.

Costa Rica es el segundo país más pequeño en América Central (y El Salvador sería el más pequeño). Aparte de su tamaño, seguiría siendo un hermoso lugar para visitar.

Those are my corrections. Others may make different ones, or may correct mine.

Good job!

updated OCT 27, 2008
posted by 00bacfba
0
votes

ok, i will change the last sentence, it doesnt make that much sense. Your right.. Would "tome" work better'

updated OCT 27, 2008
posted by michael2
0
votes

Esto ha cambiado desde que un nuevo sistema de intercambio de moneda fue introducido en 2006.

Protegidas y parques nacionales tardar hasta el 25% de Costa Rica de la superficie terrestre . . . I don't think you can use "tardar" here; "tardar" refers to taking up time.

Your last sentence sounds funny to me in both English in Spanish (Costa Rica has everything from natural disasters to . . .) -- is that supposed to be a positive thing'

updated OCT 27, 2008
posted by Natasha
0
votes

It sounds good to me, but I've only been taking spanish classes for 2 years.

updated OCT 27, 2008
posted by Peter-S2
0
votes

ok, here is the english version:

Republica de Costa Rica is located in Central America between Panama and Nicaragua. Costa Ricans live under a democratic republic government. The official language is español.

On September 15th 1821, Costa Rica gained their independence from Spain. Costa Rica has one of the highest literacy rates in all of Central America. Primary and secondary schools are found throughout Costa Rica, in many communities; children can start at preschool and attend school right up until grade 11 at which point they can decide whether or not to move on to secondary school. There is no cost to attend primary school. The currency in Costa Rica is the colón. In 2001 there were about 320 colóns to each American dollar. This has changed since a new currency exchange system was introduced in 2006. The per capita income as of 2006 is $5,100. As of 2007, 16% of the population is below the poverty line and there is a 5.5% unemployment rate. In the last 9 years, tourism has earned more foreign exchange than bananas, coffee and pineapples together, and these are Costa Rica's three main 'cash crops'. Protected and national parks take up 25% of Costa Rica's land area; this is the largest percentage in the entire world. For a country of only about 19,000 square miles, there are a variety of different landscapes throughout. Costa Rica has everything from natural disasters; to wildlife; to low rivers, valleys, and tall mountains.

Costa Rica is the second smallest country in Central America, the smallest being El Salvador. Regardless of its size it would still be a beautiful place to visit.

James Santiago said:

Republica de Costa Rica se encuentra ubicado en Centroamérica entre Panamá y Nicaragua. Los costarricenses viven bajo un Gobierno de la República Democrática. El idioma oficial es el español.What are you trying to say by the underlined part above? It means "live under a Government of the Democractic Republic," but I don't see why it is capitalized, since that is not the name of the country or the government.I was going to try the rest, but there are places where I don't really understand what you are trying to say. It would be helpful if you gave us your English version, so we can make the Spanish reflect your intention.It looks pretty good, though!

>

updated OCT 27, 2008
posted by michael2
0
votes

Republica de Costa Rica se encuentra ubicado en Centroamérica entre Panamá y Nicaragua. Los costarricenses viven bajo un Gobierno de la República Democrática. El idioma oficial es el español.

What are you trying to say by the underlined part above? It means "live under a Government of the Democractic Republic," but I don't see why it is capitalized, since that is not the name of the country or the government.

I was going to try the rest, but there are places where I don't really understand what you are trying to say. It would be helpful if you gave us your English version, so we can make the Spanish reflect your intention.

It looks pretty good, though!

updated OCT 27, 2008
posted by 00bacfba
SpanishDict is the world's most popular Spanish-English dictionary, translation, and learning website.
© Curiosity Media Inc.