Time, how do you say 00:15?
I understand "es la una y quince (o cuarto)" , and "son las cuatro y dieciséis".
How would one say " es la" o "son las" - "cero y veinte" ?
In English I would say "zero, zero, fifteen".
I use, and see the "24 hour" clock is used frequently in Spanish, so "son las doce y quince" would not be correct.
I don't know the correct way to phrase this, and have been unable to find it.
Thanks again,
Ken
6 Answers
También se podría calificar, diciendo las doce de la mañana o las doce de la noche en vez de las doce de la tarde o las doce del día.
Se puede decir "quince minutos después de la medianoche"
I always go to the most simple and obvious:
Doce quince de la noche / doce quince de la madrugada
Doce quince del mediodía.
Thanks everyone! Going from "veintitrés" to "doce", then to "una" didn't seem "logical", but I understand.
10:XX "son las diez y XX"
11:XX "son las once y XX"
12:XX "son las doce y XX de la tarde"
13:XX "son las trece y XX"
22:XX "son las veintidós y XX
23:XX "son las veintitrés y XX
00:XX "son las doce y XX de la mañana"
01:XX "es la una y XX "
02:XX "son las dos y XX"
We can either say
Son las doce y cuarto de la mañana o Son las doce y quince de la mañana - 12:15 PM Son las doce y cuarto de la noche o Son las doce y quince de la noche -12:15 AM
Son las doce y quince o Son las doce y cuarto